man behöver färg

Hösten i sig är ganska grå,kall och tråkig.. blir lätt att man åker på en lite höstdepression.. Men barnen lyckas liva upp den genom att kasta mitt godis på  varann.. hade hällt upp lite choklad bitar i ett glas.. men det va tydligen roligare och kasta dom på varann medans man äter lunch... gaah!!  

Jag har kommit på att om man gör en liten tvärtemot effekt i sitt hem.. alltså alla kläd kataloger osv riktar in sig påatt man ska ha bruna,mullvad, orange och mörkblå och svarta kläder.. vilket är egentligen ganska dystra kläder...kan jag tycka, fast självklart så finns det fina kläder också.

Men det jag vill komma till är att man istället för att inreda i dystrafärger i sitt hem så "förlänger" man sommaren. Men färgglada filtar, kuddar och väggdetaljer.

Jag har haft en svart vit tavla nu i ca 5 år.. jag gillar den mycket men nu kände jag att det va dags för en förändring även för den.. det behövdes ett sk upplyft.

igår var jag ju på ikea och shoppa järnet, kände att jag behövde komplettera med litedetaljer idag. Vilket gjorde att jag åkte en sväng till ikea idag också och fixa mina små detaljer..

Köpte även lite lådor för att kunna organisera lite i vår pappersröra ;)


Ser inte allt för bra ut under bordet... Före


Taadaa! Efter



Jag är väldigt nöjd nu när jag slipper se skiten ;)


Den andra storaförändring är ju min tavla..


Den här är ju väldigt dyster i höstmörkret..  Före


Så här blev resultatet efteråt.


Det jag menar är att man behöver få in lite färgklickar i höstmörkret och jag är jättenöjd med den här.
Tänk vad lite tyg kan göra :D


Nu tänkte jag ta igen mig lite på soffan innan jag ska iväg om en timme..

ha det så bra alla där i stugorna!

<3ELinEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0