Flyttfåglar

Idag vaknade man med solen som lyste ner genom takfönstret. Aaah härligt!

Man väcker barnen och ser till att dom får frukost, det är ju endå fredag så då tänkte jag att dom kan sitta vid tvn och äta frukosten. Men jaha ja.. Emil lyckas hälla ut hela oboy-glaset över tv dosan... gaaah! Jaja,, torkar upp och sen orkar ja inte säga mera..

Vi klär på oss och går ut för att gå till skola/dagis. Jonathan som är så pass stor går själv till skolan, så ja går med EMil till dagis.

När jag går hemåt så skiner solen i ansiktet på mig, jag ser att löven har börjat att bli gula/röda. Det blåser lite kyliga vindar i ansiktet.
När jag går där genom parken så hör jag ett välbekant ljud, som hörs varje år denna årstid.
Flyttfåglarna.
Dom flög i ett V ovanför mitt huvud och lät så som gäss låter.

DÅ vet man att hösten är här!







<3ElinEN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0